Frakt fra 49,- | Fri frakt over 1,000 kr (gjelder ikke møbler og tepper)

Levering

Etter at du har bestilt varer på madebyliving.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail. Vi behandler ordren din så fort som mulig, normalt samme/neste virkedag avhenging av tidspunkt for bestillingen.

Vi sender våre varer med Posten/Bring. Varene sendes normalt som Bring - Klimanøytral Servicepakke. Vi tilbyr fast frakt på kr 99,- for ordre under kr 1,000,-. Ordre over kr 1,000,- sendes fraktfritt. Fri frakt gjelder ikke større produkter som møbler og tepper.

Noen små og lette produkter kan sendes direkte til din postkasse med Bring - Pakke i Postkassen (uten RFID sporing). Vi tilbyr fast frakt på kr 49,- på Bring - Pakke i Postkassen. Om denne fraktmetoden er tilgjengelig kan du velge den på kassen.

 

Bring - Klimanøytral Servicepakke

Når pakken har blitt sendt fra oss, vil du motta en sporingsnummer på mail. Normal leveringstid er 1-5 virkedager avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der vi eller Posten/Bring har mye trafikk. 

Pakken hentes på din nærmeste Post i Butikk, Postkontor eller i automat. Du vil motta en SMS/epost om at pakken kan hentes på posten. Hentefristen for alle pakker innenlands er 14 dager. Du får en påminnelse om henting av pakken etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager blir den returnert. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten.

Leveransevilkår
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 249,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. 

 

Bring - Pakke i Postkassen

Når pakken har blitt sendt fra oss, vil du motta en sporingsnummer på mail. Normal leveringstid er 2-3 virkedager over hele landet. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der vi eller Posten/Bring har mye trafikk.

Vi sender pakkene med EDI-strekkode uten RFID-sporing. Dette betyr at pakken spores:

  1. Når pakken ankommer postterminal

  2. Når pakken leveres i postkassen

  3. Når pakken er forsøkt levert i postkasse
    - Hvis pakken ikke kan leveres pga. låst/full/for liten postkasse får mottaker melding om at pakken kan hentes på postkontor/Post i Butikk.

  4. Når pakken er klar til henting på postkontor/Post i Butikk, etter at den ble forsøkt levert i postkassen.

Pakken kan spores på bring.no, posten.no og Postens sporingsapp. I tillegg til sporing på nett får du en melding på SMS/e-post på sporingspunkt 2, 3 og 4. Varsel 3 og 4 sendes kun når pakken ikke får plass i postkassen og sendes til henting på postkontor eller Post i Butikk. 

Hvis mottakerens postkasse er låst, hvis pakken ikke får plass, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen, leveres pakken til mottakers postkontor eller Post i Butikk og skannes som en hentesending. Du vil motta en SMS/epost om at pakken kan hentes på posten. Hentefristen for alle pakker innenlands er 14 dager. Du får en påminnelse om henting av pakken etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager blir den returnert. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten.

Leveransevilkår
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr 249,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.